نوشته‌های نغمه محمدنیا

اینجا چالش هایی که بهش برمیخورم رو مینویسم شاید برای شما هم موثر باشه.

اینجا چالش هایی که بهش برمیخورم رو مینویسم شاید برای شما هم موثر باشه.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

مزایا و معایب جی پی اس خودرو

مزایا و معایب جی پی اس خودرو

 

جی پی اس خودرو، یک سخت افزار کوچک است که از طریق سیگنال‌های GPS و GSM ردیابی و کنترل خودرو را برعهده می‌گیرد. در این مقاله به بررسی کامل مزایا و معایب جی پی اس خودرو می‌پردازیم.

 

ردیاب خودرو وسیله‌ای است که به تازگی راهش در بازار هموار شده است و افراد زیادی این روزها در مورد ردیاب و خریدن یا نخریدن آن بحث می‌کنند. بالاخره این  وسیله خوب است یا نه؟

 

 

پیشگیری از سرقت توسط جی پی اس خودرو


ای روزها همه‌جا پر شده است که با ردیاب خودرو، خودروی ما ضدسرقت می‌شود. شما هم شنیدید؟ راست می‌گویند یا صرفا تبلیغ است؟
باید بگویم که جی پی اس خودرو، کار پیشگیری از سرقت را بهتر از هر دزدگیر یا بیمه سرقت یا حتی  نگهبان و ... انجام می‌دهد اما به شرطها و شروطها.
ردیاب خودرو به صورت مخفی نصب می‌شود و به هیچ وجه نباید جلوی دید باشد برای نصب هرمکانی که از آن برق خودرو عبور کرده باشد می‌توانید استفاده کنید. رایج ترین مکان برای نصب ردیاب خودرو زیر و پشت فرمان، داشبورد، پشت صفحه کیلومتر و ... است. سیم کشی ردیاب نیز به همین منوال باید کاملا مخفی و دور از دسترس انجام شود. 
اگر نصاب شما کارش را به درستی انجام دهد هیچ کس جز شما و خود نصاب از وجود ردیاب اطلاعی ندارد و اگر خودرو سرقت شود نیز بدون آن که خبردار شود شما رد خودرو را میزنید و مطلع می‌شوید.
البته یک نکته دیگر نیز برای امنیت ردیاب مهم است. خودتان رازدار باشید. حضور ردیاب در خودروی شما باید همچون رازی در سینه شما محفوظ بمان اگر برملا شود ممکن است گوش به گوش و دهان به دهان بچرخد و سارق بدذات نیز متوجه قضیه بشود.

 

راهکارهای جی پی اس خودرو برای پیشگیری از سرقت


جی پی اس خودرو برای پیشگیری از سرقت چندین راهکار مهم را اتخاذ کرده است که حتی اگر سارق توانست از مانع اول عبور کند بالاخره یک جا گیر بیافتد. همین که جی پی اس خودرو راهکارهای زیادی دارد آن را ضدسرقت می‌نامند.
مانع اول آن هشدار ضربه به خودرو است. اگر خودرو دچار لرزش یا تکان شود از طریق پیامک و تماس شما را مطلع می‌کند در هر فاصله‌ای که از خودرو باشید، هیچ محدودتی ندارد. یعنی اگر شما متوجه پیامک نشوید حتما متوجه تماس می‌شوید و اگر خودتان نزدیک به خودرو باشید به سراغ خودرو می‌روید یا شخص دیگری را برای چک کردن وضعیت خودرو می‌فرستید. اگر سارق از این مرز عبور کند با باز کردن درب و روشن شدن خودرو هرکدام اعلام خطر دیگری برای شما می‌فرستد.
با گذشت همه‌ی این‌ها اگر به خودرو نرسیدید حداقل متوجه به سرقت رفتن خودرو شدید و از طریق ردیابی موقعیت دقیق خودرو را در هر لحظه می‌بینید می‌توانید با کمک پلیس یا خودتان به موقعیت خودرو بروید.
گذشته از این از طریق شنود، صدای داخل کابین خودرو را می‌‌توانید بشنوید و امکان خاموش کردن خودرو از راه دور از طریق رله خروجی پمپ بنزین را دارید.
با همه‌ی این موارد به نظرتان خودرو ضدسرقت نمی‌شود؟


سارقین بیکار نشسته اند!


بدانید که همان طور که شما با جی پی اس خودرو آشنا شده اید، سارقین هم آن را می‌شناسند و در راستای مقابله با آن هستند. سارقین راه‌هایی برای خلاصی از ردیاب را استفاده می‌کنند که شما باید اطلاع داشته باشید.


مختل کننده برای متوقف کردن جی پی اس خودرو


دستگاه مختل کننده، سیگنال مضر برای سیم کارت میفرستد و آنتن  سیم کارت را از بین می‌برد. اما بدانید و آگاه باشید که مختل کننده روی بعضی از ردیاب‌ها تاثیر ندارد. مثلا یکی از شعارهای ردیاب کارینا مقاوم بودن ماژول آن در برابر امواج مختل کننده است.


چک کردن ماشین برای پیدا کردن جی پی اس خودرو


سارق اول زیر خودرو را چک میکند که ردیاب آهنربایی نباشد سپس داخل خودرو را وارسی می‌کند. اگر نصاب شما ماهر باشد و در نقطه غیر قابل دسترسی نصب کنید سارق نمی‌تواند کل ماشین را بریزد پایین و ردیاب را پیدا کند.


توصیه‌های من به شما


جی پی اس خودرو خارجی نخرید!


شاید به تصور ما جنس و برند خارجی کیفیت بالایی دارد اما در مورد ردیاب صدق نمی‌کند. تعجب کنید کامل برایتان توضیح می‌دهم. شما وقتی یک جی پی اس خودرو تهیه می‌کنید فقط سخت افزار نیست. اصلی‌ترین نکته در ردیاب داشتن سرورهای قدرتمند و نرم افزار فارسی است. ردیاب‌های خارجی سرورهایشان نیز خارج از کشور است و اگر به مشکلی در اطلاعاتتان بر بخورید دسترسی به کارخانه و بازبینی اطلاعات روی سرور ندارید. نرم افزارهای ردیاب‌های خارجی نیز با زبان‌های دیگر است و مسلما کار کردن با آن برای ما سخت خواهد بود و زدن یک گزینه‌ی اشتباه امنیت را خدشه دار می‌کند.

 

جی پی اس خودرو از شرکت‌های تازه تاسیس نخرید!


همانطور که بالاتر گفتم شما نیاز مداوم به نرم افزار و سرور دارید. شرکت‌های تازه تاسیس امکان تعطیلی آن زیاد است و شما می‌مانید و حوضتان... ردیابی که نرم افزار به روز و سرور ندارد به هیچ کارتان نمی‌آید.
مثلا شرکت کارینا صنعت فرتاک از سال 1384 روی بحث تولید محصولات امنیتی کار می‌کند. این شرکت وقتی این همه سال دوام اورده برای من مخاطب اعتبار بیشتری دارد.

 

معایب جی پی اس خودرو خارجی


ممکن است طرح رجیستر برای آن فعال شود و بعد از خرید و نصب یک دفعه قطع شود و قابل استفاده نباشد.

 

نارضایتی کارکنان از وجود ردیاب خودرو


اگر شما شرکت حمل و نقل دارید؛ داشتن ردیاب روی تک به تک وسایل نقلیه واجب و ضروری است. چرا؟
چون شما قادر به چک کردن وضعیت هر روزه خودروها و مراقبت از ایمنی راننده‌ها نیستید اما ردیاب این کار را برای شما انجام می‌دهد. مثلا اگر راننده حرکت و مسیرهای اضافه برود یا با سرعت بالا رانندگی کند پیام هشدار برای شما ارسال می‌شود. ممکن است برخی از راننده‌های شرکت از وجود ردیاب روی خودرو ناراضی باشند و خودرو را حریم شخصی خود بدانند.

 

 


در این مقاله به زیر و بم مزایا و معایب ردیاب خودرو پرداختیم. به نظز من این روزها با توجه به سرقت‌های زیادی که انجام می‌شود جی پی اس خودرو براای هر کس واجب و ضروری است. به امید روزی که امنیت در همه‌ی دنیا حرف اول را بزند و نیازی به تلاش و مراقبت و استرس برای تامین امنیت نداشته باشیم.

اشتراک

linkedin telegram GooglePlus facebook twitter

  • نغمه محمدنیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی