نوشته‌های نغمه محمدنیا

اینجا چالش هایی که بهش برمیخورم رو مینویسم شاید برای شما هم موثر باشه.

اینجا چالش هایی که بهش برمیخورم رو مینویسم شاید برای شما هم موثر باشه.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

چطور محتوای سایت رو سئو کنیم؟


هرکدوم از ما که کسب و کار اینترنتی داریم، برامون خیلی مهمه که رتبه‌مون در گوگل بالا باشه و گوگل در نتایج جست و جو سایتمون رو جزو سایت‎های برتر نشان بده. برای بالا رفتن رتبه سایت باید روی سئو حسابی کار کنیم. یکی از سه ویژگی که گوگل برای رتبه بندی به آن دقت می‌کند، محتوای با کیفیت، کابردی و منحصر به فرد است. 


اما صرفا نوشتن محتوای خوب نمیتونه تاثیری داشته باشه. در این مطلب یاد میگیریم عواملی رو روی محتوا اجرا کنیم تا الگوریتم‌های گوگل ما رو معتبر نشان بده. در واقع میخواهیم محتوامون رو سئو کنیم.

 

سئو محتوا

 

کلمه‌ی کلیدی


کلمه‌ی کلیدی شما باید هدفمند باشه. یعنی کلمه‌ای که کاربر در موتور‌ جست و جو وارد می‌کنه. خیلی مهمه که شما بتونین تشخیص بدین کابر از چه واژه‌هایی برای سرچ درباره‌ی موضوع مورد نظر استفاده می‌کنه. همچنین ابزار google key wordplanner  در این زمینه به شما کمک می‌کنه.
 

برای نوشتن یک متن باکیفیت، ابتدا لیستی از کلمات کلیدی رو تهیه کنید و بعد شروع به نوشتن با اون ابعاد کنین و بیش از اون تفضیل ندین. 
 

برای مطلبتون بیش از حد کلید واژه استفاده نکنین. باید چگالی کلمه‌ی کلیدی رو رعایت کنین. 
 

هر کلمه‌ رو مرتب تکرار نکنین. بلکه به جای اون از مترادف و متضاد بهره ببرین. باید مطالعه داشته باشین تا دامنه لغتتون بالا بره و در زمینه‌ی محتوا نویسی موفق بشین. می‌تونین برای این کار از برنامه‌ی واژه یار(فارسی) یا lsigraph (انگلیسی) کمک بگیرین.
 

مکان‌هایی که کلمه‌ی کلیدی باید تکرار بشه تا گوگل شما رو معتبر بشناسه:

 

  •    دقت کین که در عنوان متن و آدرس سایت (url  )، صفحه حتما از این کلمات استفاده کنین.
  •     در پاراگراف اول متن یه توضیح کلی از کل محتواتون رو قرار بدین، پس لازمه که از کلید واژه استفاده کنین.
  •     در تیتر‌ها یا عناوین فرعی با تگ h1 به کار ببرین.
  •     حتما محتوا از تصویر استفاده کنین تا بین مطالعه کمی سرگرمی ایجاد بشه و برای عکستون از متن جایگزین استفاده کنین و در آن کلمه‌ی کلیدی به کار ببرین.
  •     پاراگراف آخر متنتون برای این است که یک نتیجه‌گیری کلی از محتوا رو بدست بیارین. پس باید کلمه کلیدی حضور داشته باشه.

                کلمه کلیدی

 

استفاده از تگ‌های هدینگ(Heading Tags)


استفاده از تگ‌های هدینگ برای گوگل خیلی مهمه. عنوان متن باید با تگ h1 باشد و تیترهای اصلی با تگ h2 و برای تیترهای فرعی نیز به همین ترتیب عمل می‌کنیم. آمار پست‌هایی که خودم با رعایت تگ‌های هدینگ در وبلاگم قرار می‌دهم، از باقی پست‌ها بالاتر است.


عنوان مطلب


اولین چیزی که از محتوا شما دیده می‌شود، عنوان متن شما ست. پس باید از عنوانی استفاده کینن که مخاطب رو مشتاق به خواندن مطلب کند. تیتر شما باید مناسب و جذاب باشد. سعی کنین از صفت استفاده نکنین همچنین از نوشتن تیتر طولانی بپرهیزید. 


آدرس سایت (Url)


مخاطب روی لینکی کلیک می‌کند که واضح و روان باشد. از قرار دارن علائم اضافی در آن خودداری کنین.
برای نوشتن url از کلمه‌ی کلیدی استفاده کنین و تا جای ممکن آن را کوتاه بنویسین.

میانگین حروف آدرس 59 کاراکتر است، در حدود سه تا پنج کلمه.       

                        

اشتراک گذاری


هرچقدر تعداد اشتراک گذاری  محتوا بیشتر باشد برای گوگل به معنای تعامل بیشتر کاربر با آن است. و همین رتبه سایت شما را ارتقا می‌دهد.

حتما در زیر پست‌هاتون از دکمه‌ی اشتراک گذاری استفاده کنین.

در مطلب اضافه کردن دکمه اشتراک از شبکه‌های مجازی  من این کار رو توضیح دادم. دکمه‌ی اشتراک رو برای همه‌ی شبکه‌های مجازی فعال، قرار دهید.
اگر از ابزارهای بازسامو یا لایک اکسپلر استفاده کنین تعداد کل  اشتراک گذاری‌ها را متوجه میشین. 

 

تعامل کاربر

 اول از هرچیزی نگارش صحیح فارسی رو یاد بگیرین. خیلی از مواردی که ما هر روز ازش استفاده می‌کنیم، در نگارش فارسی غلطه. اگر مخاطب در متن شما غلط املایی یا نگارشی ببینه به شما اعتماد نمیکنه. کتاب « بهتر بنویسیم » می‌تونه در این زمینه به شما کمک کنه.

 

در نوشتن قابل اعتماد باشید. اگر از صحت مطلبی مطمئن نیستین، بیان نکنین. فقط در صورت معتبر بودن شروع به نوشتن کنین. حتی می‌تونین از لینک مرجع استفاده کنین.

 

متنی بنویسین که کاربردی و منحصر به فرد باشه. اینترنت پراز سایت‌هایی است که متن‌های کپی دارند. شما متمایز باشین موضوعی رو انتخاب کنین که نیازی از کاربر رو رفع کنه.

 

تجربه نشان داده متن‌های طولانی (بیش از 1000 کلمه) برای گوگل معتبرتره. چون موضوع رو به قدر نیاز باز کرده و به احتمال زیاد برای مخاطب کاربردی‌تر خواهد بود.

 

از برچسب زمانی استفاده کنین. برای کاربر خیلی مهمه که بدونه متنی که می‌خونه آخرین بار چه زمانی ویرایش شده و چقدر به روز است.

 

              تولید محتوا

واضح و روان

مطلبتون رو ساده، روان و واضح بنویسین. امروزه به علت حجم بالای اطلاعات کسی حوصله‌ی فکر کردن برای فهمیدن منظور شما رو نداره. باید تا حد امکان متنتون ساده باشه و نکته‌ی مبهمی رو در آن قرار ندین.

 

وقتی می‌خواهین مطلبتون ر در سایت قرار بدین، کمی وقت بگذارین.

  1. کلمات مهم و برجسته‌ی متن را درشت (Bold) کنین.
  2. پاراگراف بندی کنین و در صورت لزوم بین پاراگراف‌ها یک سطر خالی قرار بدین.
  3. از لیست‌های شمارشی استفاده کنین تا خواندن متن راحت‌تر بشه
  4. می‌تونین عناوین یا جملات مهم رو رنگی بنویسین تا چشم از خوندن خسته نشه. رنگی که انتخاب می‌کنین خوانایی متن رو کم نکنه.

 

لینک دادن 

در محتواتون از لینک‌های داخلی و خارجی استفاده کنین. اگر موضوع سایتتون مشخص باشه و متن‌ها به هم مربوط باشن این کار آسان‌تر است.

 

استفاده از تصویر و فایل

استفاده از تصویر، ویدیو، فایل و صوت خوانایی مطلب رو بالا می‌بره و باعث انتقال بهتر مفاهیم میشه اما حواستون باشه مدیا‌هایی که روی محتواتون اضافه می‌کنین حجم بالایی نداشته باشه. هر صفحه باید در نهایت در 23 ثانیه بارگزاری بشه در غیر این صورت کاربر از دیدن سایت‌ شما منصرف می‌شود.
 

 

در نهایت باید بگم اگر دارین از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنین باید به صورت مداوم با بازه‌ی زمانی مشخص محتوایی با کیفیت و کاربردی رو در سایتتون قرار بدین.

این مداوم بودن برای گوگل مهمه و به مرور شما رو ارتقا میده. در نوشتن سخاوتمند باشین یعنی فوت کوزه‌گری‌تون رو توضیح بدین. این‌طوری کاربر بیشتر به شما اعتماد می‌کند و برای رفع مشکلش حتما سراغ برند شما می‌آید.

کتاب «ماشین محتوا» درباره‌ی استراتژی‌های مدیریت محتوا خیلی به شما کمک خواهد کرد.

 

 

امیدوارم که این محتوا براتون مفید و موثر باشه. خوشحال می‌شم نظراتتون و اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید رو در قسمت دیدگاه یا ایمیل برایم بنویسین.
 

اشتراک

linkedin telegram GooglePlus facebook twitter

  • نغمه محمدنیا

نظرات  (۳)

👌👌👌

خیلی مفید بود

ممنون

پاسخ:
خوشحالم که براتون مفید بود(:

جالب بود

پاسخ:
ممنون از همراهی شما(:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی