نوشته‌های نغمه محمدنیا

اینجا چالش هایی که بهش برمیخورم رو مینویسم شاید برای شما هم موثر باشه.

اینجا چالش هایی که بهش برمیخورم رو مینویسم شاید برای شما هم موثر باشه.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

 

 

 

 

تصور قدیمی ما از دانشجو بودن اینه که درس بخونیم و وقتی مدرکمون رو گرفتیم مشغول به کار بشیم. اما با توجه به مسائل اقتصادی که وجود داره، احتمال مشغول به کار شدنمون خیلی ضعیفه چون شرکت‌ها تمایل دارن نیرویی رو استخدام کنن که متخصص باشه نه این‌که بخواد از صفر شروع کنه.
این‌روزها دانشجویان به دنبال راهی برای کسب درامد هستن تا بتونن کمی حس شیرین استقلال رو بچشن و بخشی از مخارجشون رو خودشون پرداخت کنن.

 

 
خب پس بهترین کار چیه؟
یه کار پاره‌وقت مطابق سلیقه‌تون انتخاب کنید، وقت‌های آزادتون پروژه بگیرین و دستمزد دریافت کنین. در ادامه لیستی از کارهایی رو معرفی می‌کنم که دانشجو با توجه به محدودیتهای زمانی و مکانی‌اش می‌تونه باهاشون کسب درامد کنه.
 

 

 

تدریس خصوصی

اگر درستون خوبه و مهارت آموزش رو دارین قطعا این یکی از بهترین گزینه‌هاست. البته با وجود نداشتن این مهارت؛ کمی تمرین با دانش‌آموزان اطراف، شما رو مدرس خوبی می‌کنه. تدریس خصوصی قیمت‌های خوبی داره؛ هواداران زیادی نیز پیدا کرده.  درس‌های مدرسه، دانشگاه، مهارت کار با نرم‌افزار، زبان و... موارد خوبی برای شروع است. به صورت گروهی و تک‌نفره ‌می‌شه ارائه داد.

 

پیشنهاد خلاقانه اینه‌که ویدیو آموزشی بسازین و بفروشین یا کلاس‌های آنلاین ترتیب بدین. حتما به وب‌سایت‌های استاد بانک و استاد سلام سری بزنید.

 

 

 
ترجمه متون

 

اگر سطح زبانتون متوسط روبه‌بالاست ترجمه پیشنهاد خوبیه. سایت‌های زیادی هر روز آگهی ترجمه می‌گذارن همچنین بعضی شرکت‌ها علاقه زیادی دارن یه مترجم دورکار استخدام کنن. اما پیشنهاد من برای شما کار فریلنسینگه یعنی به صورت دورکار در سایت‌هایی که این خدمت رو ارائه می‌دن ثبت‌نام کنین و هر روز کار کنین. در ادامه لیستی از سایت‌هایی که این خدمات رو عرضه می‌کنن، ذکر می‌کنم.
 

 

 
تایپیست

 

مهارت تایپ برای هرکسی واجب و ضروریه. این مهارت رو می‌شه در مدت زمان کمی آموخت و ازش کسب درامد کرد. آشنایی با زبان فارسی و نوشتار صحیح برای این کار لازمه. کار تایپ نیز می‌شه به صورت پروژه‌ای و فریلنسینگ انجام داد و دستمزد گرفت. سایت‌هایی که در ادامه معرفی می‌‌کنم پروژه تایپ به شما پیشنهاد می‌دن.
 

 

 
فعالیت در رسانه‌های اجتماعی

 

با این شغل از تک‌تک لحظاتتون در تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و ... پول دربیارید.
مهارت‌های تولید محتوا، آشنایی با ترند‌های روز، ارتباط با مشتری و دانش فعالیت در فضای مجازی برای این کار لازمه. مدیر شبکه اجتماعی یه شغل نوظهور با شرایط عالی است همانطور که تاثیر فضای مجازی در زندگی‌ما هر روز بیشتر و بیشتر می‌شه شرکت‌هایی که به‌دنبال استخدام متخصص فضای مجازی هستن بیشتر و بیشتر می‌شن. فقط کافیه شرکت یا سازمانی که ‌به دنبال گرفتن این تخصص هستن و پیدا کنین.
 

 

 
بازاریابی و مارکتینگ

 

بازاریابی از جمله شغل هایی‌ست که موافقان و مخالفان سرسخت خودش رو داره. اما فقط کافیه یکبار از این طریق درامد کسب کنین تا مشتاقش بشین. این کار مهارت‌های لازم خودش رو می‌طلبه و باید اون‌هارو درست بیاموزین. بازاریابی به صورت سنتی و آنلاین انجام می‌شه از فروش بیمه عمر گرفته تا انواع جاسوئیچی و لیوان.
 
برای انجام بازاریابی راه‌ها و شرکت‌های مختلفی وجود داره کافیه بگردین و ببینین به کدوم بیشتر علاقه دارین چون داشتن علاقه به محصولات و شرکت باعث می‌شه کارتون رونق بیشتری داشته باشه. همچنین از گزینه همکاری در فروش می‌تونین استفاده کنین. سایت‌های زیادی از جمله دیجی‌کالا این قابلیت رو دارن.
 

 

 
تولید محتوا

 

این‌روزا محتوا موثر هواداران زیادی پیدا کرده. محتوایی که بدون زحمت بتونه منظورش رو به کاربر برسونه. محتوا به صورت متن، تصویر، صدا، ویدیو ارائه می‌شه. تولید کننده‌ی محتوا باید مهارت‌هایی از جمله قواعد نوشتن، ادیت تصویر، ترجمه ، seo ... رو داشته باشه. این کار رو نیز می‌شه به صورت فریلنسینگ با سایت‌هایی که در ادامه ذکر می‌کنم انجام بدین و همچنین می‌شه برای شرکت یا سایت خاصی محتوا تولید کنین.
 

 

 
کارآموزی

 

 در انتها بهترین پیشنهاد برای شما کارآموزی در رشته خودتان است. شما دانشجویی هر رشته‌ای که باشید جایی هست که بتونین در آنجا به عنوان کارآموز مشغول شوید. به‌این وسیله مدت زمانی که صرف تحصیلتان می‌شود مهارت نیز می‌آموزین و می‌تونین بعد از مدتی پروژه بگیرین. آینده شغلی درخشانی نیز در انتظارتان خواهد بود.
 
 
فریلسینگ

 

به دور کاری‌های حق الزحمه‌ای فریسینگ گفته می‌شه. کسی که به صورت کارمزدی کار می‌کنه نیز فریلنسر می‌نامیم. هر کسی، وابسته به کاری که بلده می‌تونه فریلنسر باشه. کارهایی مثل نویسندگی، برنامه نویسی، عکاسی، طراحی گرافیک، طراحی سایت، موسیقی و... .
 
متقاضی کار توی سایت‌های مختلف اگهی می‌زنه و شما بعد بررسی می‌تونین پروژه رو به‌دست بگیرید و در انتها حق الزحمه کارتون رو دریافت کنید. اپلیکیشن‌هایی مثل  آچاره این فرصت رو برای هر هنری در اختیارمون می‌گذاره.
 
 
سایت هایی که امکان دورکاری رو به ما می‌ده.
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

اشتراک

linkedin telegram GooglePlus facebook twitter

نظرات  (۱)

پلتفرم فریلسری دیجیتال مارکتینگ بومران هم هست که خدمات این سایت متفاوت هستش

پاسخ:
بله کمپانی برای ایین کار زیاده- من خودم داخل سایت جابینجا کار فریلنسری پیدا میکردم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی