نوشته‌های نغمه محمدنیا

اینجا چالش هایی که بهش برمیخورم رو مینویسم شاید برای شما هم موثر باشه.

اینجا چالش هایی که بهش برمیخورم رو مینویسم شاید برای شما هم موثر باشه.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

استریت فود تهران

استریت فود سی تیر

 

حال و هوای طهران قدیم رو خیلی‌ها دوست دارن. خیابون‌های سنگ فرش شده، کاشی‌کاری‌های جذاب، معماری و بافت‌های سنتی هر چشمی رو مجذوب خودش می‌کنه. تهران گردی برای دیدن مکان‌های سنتی و قدیمی حوالی خیابون امام خمینی یا تجریشه. انگار طهران قدیم دو قسمت داشته یکی خیابون امام خمینی و دیگری تجریش. دقیقا مکان‌های دیدنی تهران تو این دو منطقه نصف شده.

 

سلیقه‌های آدما برای رفتن به گردش متفاوته اما اگه شما هم مثل من به مکان‌های دیدنی قدیمی و بافت‌های سنتی علاقه دارین و یا این‌که تفریحاتتون حول شکم‌گردی هستش این مطلب رو تا آخر بخونین. در این مطلب می‌خوام جایی‌ رو معرفی کنم که مشابه اون تو ایران نیست. افراد زیادی برای تجربه‌اش به کشورهای دیگه سفر می‌کردن. اما حالا نزدیک ماست و می‌تونیم بریم اونجا و کلی خوش بگذرونیم.

 

خیابان سی‌تیر

 

استریت فود تهران 

استریت فود چی هست؟ و از کجا اومده؟

 بخش اعظمی از گردش‌ها و بیرون رفتن‌های ما به شکم‌گردی مربوط می‌شه. به همین علت رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متنوعی در جای جای شهرها ایجاد شده که انواع غذاهای ملل، غذاهای محلی، فست‌فود‌، غذاهای دریایی و طبخ می‌کنن. چندسالی می‌شه که غذاهای خیابانی یا استریت فود راه افتاده و خواهان بسیاری پیدا کرده. غذاهای خیابانی به وسیله‌ی چرخ دستی، ماشین‌های قدیمی و جالب از جمله فولکس فروخته می‌شن. امتیاز استریت فود قیمت پایین غذا در مقایسه با رستوران‌های مدرنه. 

دیگه لازم نیست حسرت بخوریم که به استانبول، ترکیه، مراکش، بانکوک و نیویورک نرفتیم.  حالا یه نمونه کوچیک از حال و هوای شب‌های اونجارو خودمون داریم. 

 

شما با هر سلیقه و مزاجی می‌تونین خوراکی یا غذای مورد علاقه‌تون رو اونجا پیدا کنین. انواع فست‌فود، ساندویچ‌های خوشمزه فلافل، غذاهای محلی و فصلی، غذاهای دریایی، غذاهای ملل از جمله مکزیکی و چینی، سمبوسه‌های آتشین، چای، قهوه، حتی آب‌دوغ‌خیار و هر چیزی که فکرش رو بکنین، اونجا پیدا می‌شه. 

شب‌های سوت و کور 30 تیر حالا جاشو داده به شب‌های زنده و پرهیاهو. موسیقی دلنشینی که پخش می‌شه و حال و هوای خاص شب‌هاش اونجارو تبدیل به پاتوق جوون های تهران کرده. 

 

استریت فود 30 تیر

 

تلفیق مدرنیته و نوستالژی

خیابان 30 تیر یکی از قدیمی‌ترین خیابون‌های تهرانه. یه خیابان سنگ فرش شده با ساختمان‌های قدیمی و جاذبه‌های دیدنی متعدد. مسیری خاطره انگیز برای پیاده روی، عکاسی و رفتن به حال و هوای طهران‌ قدیم. یه خیابان نوستالژیک که در اون رنگ و بوی تاریخ رو به روشنی می‌تونین حس کنین.

 

خیابان ادیان

این خیابان مدتی با نام ادیان شهرت داشت چون سه نماد از سه دین متفاوت در این خیابان واقع شده. این ادیان در کمال صلح و آرامش کنار هم زندگی می‌کنند.

 

کلیسای انجیلی حضرت پطرس

توسط میسیونر‌هاب پروتستان‌ ساکن تهران ساخته شده. ساختمانی به سبک معماری اروپایی‌ست و حیاطی بزرگ و دلباز دارد.

کلیسای انجیلی حضرت پطرس

 

آتشکده ادریان

آتشکده ادریان تنها آتشکده تهرانه که آتشی است ورهرام. ورهرام به معنای پیروزی ست و آتش ورهرام یعنی آتشی که از زمان روشن شدن تا کنون خاموش نشده. این مکان نیایشگاه زرتشتیان است. 

آتشکده آدریان

 

کنسیه حییم 

اولین کنسیه شهری به‌شمار می‌آد زیرا قبل از اون پیروان آیین یهودیت فقط اجازه داشتن در منطقه‌ی عودلاجان و سیروس کنسیه بسازن. واژه کنسیا به معنای محل تجمع و واژه حییم به معنای زندگی است.

" این دروازه‌ خداوند است، عادلان داخل خواهند شد." جمله‌ای که در بالای عبادتگاه اصلی این کنسیه با خط عبری نوشته شده.

کنسیه حییم

 

کلیسای مریم مقدس

مکانی است برای نیایش ارامنه تهران ساخته شده. موزه اسقف اعظم آرداک مانوکیان نیز در ساختمان مجاور موزه قرار داره.

کلیسای مریم مقدس

 

راه دسترسی

خیابون 30تیر از خیابون امام خمینی(سپه) شروع و به خیابون جمهوری ختم می‌شه. دو ایستگاه‌ مترو حسن‌آباد و امام خمینی هردو در نزدیکی 30تیر هستن و با کمی پیاده‌روی به مقصد می‌رسین.

 

 

اشتراک

linkedin telegram GooglePlus facebook twitter

نظرات  (۱)

قدم زدن تو خیابون سی تیر  سفر در زمانه ادمو میبره دهه سی و چهل😍
پاسخ:
واقعا همینطوره.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی