نوشته‌های نغمه محمدنیا

اینجا چالش هایی که بهش برمیخورم رو مینویسم شاید برای شما هم موثر باشه.

اینجا چالش هایی که بهش برمیخورم رو مینویسم شاید برای شما هم موثر باشه.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

معرفی سرویس های وبلاگ نویسی

 

 

 

 

 

 

 

در این مقاله من سعی کرده ام تمام سرویس های ایرانی وبلاگ نویسی رو معرفی کنم البته سرویس هایی که فعاله و کار میکنه. اکثر ما چند تا سرویس معروف رو فقط میشناسیم و شاید ندونیم کلی سرویس ایرانی خوب داریم ( این خوب بودن رو نیاز شما تعیین میکنه.)

 

انتخاب یک سرویس خوب برای وبلاگ نویسی امری حیاتیهاگر میزبان نوشته ها و محتوای وبلاگ شما، دارای کیفیتخوبی نباشه، زحماتی که برای نوشتن گذاشته اید رو می تونیم هدر شده تصور کنیم. اگر می خواهید به وبلاگ نویسیبه عنوان یک حرفه نگاه کنید، لازمه  ابتدا سرویس های وبلاگ دهی رو  بشناسید سپس یکی رو مطابق با نیازتون انتخاب کنید.

 

انتخاب سرویس برای افراد متفاوت استالبته این واضحه که هرچه خدمات سرویس وبلاگ دهی بیشتر باشه، بهتره.

 

 

 

بلاگفا           

 

از سرویس های مشهور وبلاگنویسی ایران هست که بخاطر سادگیش شهرت خیلی خوبی پیدا کرده امکاناتش حرفهای نیست .یکی از معایب بزرگش، محدودیت های زیاد برای کاربره.

 

وبلاگ محیطی متعلق به کاربر هست که هرچیزی که بخواد باید بتونه توش بزاره و البته در قبالشون پاسخگو هم باشهاما بلاگفا در این خصوص زیاد خوب عمل نکرده و گذاشتن خیلی از کدها مثلا تبلیغاتی ها رو ممنوع اعلام کردهاما برایکاره ای ساده

 

مثل خاطره نویسی و ... میتونه خوب باشه، چون بسیار ساده و روونه.

 

 

 

www.blogfa.com

 


میهن بلاگ
این سرویس جزء بهترین ها  و پیشرفته ترین هاستهمیشه در حال بروز رسانی هست و امکانات بهتری نسبت بهبقیه سرویس دهندگان ارائه میکنه.

 

این سرویس توسط تیمی پشتیبانی میشه که دو سایت بزرگ cloob.com و aparat.com رو اداره میکنن؛ تیمبسیار حرفه ای و بزرگ که بزرگترین سایت های ایران رو طراحی کردن.

 

میهن بلاگ بسیار قدرتمند هست خصوصا از وقتی که تیم مدیریتیش تغییر کرده و برای وبلاگ های حرفه ای کاملامناسبهالبته یه ویژگی خاصش اینکه امکان حذف کامل تبلیغات رو از وبلاگتون میده (بشرطی که وبلاگتون بروز باشه) اخیرا مقداری فضا هم به وبلاگ هاش میده.

 

بی انصافیه اگه نگیم که پشتیبانی میهن بلاگ هم همچون بلاگ اسکای بسیار قدرتمند و قوی پاسخگوی کاربرانشهستدر کل، میهن بلاگ رو میشه یکی از بزرگترین های وبلاگدهی در ایران دونست.

 

www.MihanBlog.com

 

 

 

 پرشین بلاگ
تنها افتخارشون اینه که اولین سرویس دهنده وبلاگ فارسی هستن . با توجه به مشکلات اخیرش کمتر کسی بهش اعتماد میکنه . امکان بروزرسانی وبلاگ با استفاده از SMS رو هم دارند.

 

پرشین بلاگ به عنوان اولین سرویس دهنده ی وبلاگ فارسی زبان با آدرس persianblog.com از خرداد ۸۱ آغاز به کار کرد پس از گذشت چند سال در سال ۸۶ این دامنه به سرقت رفت و از آن پس پرشین بلاگ با آدرسpersianblog.ir به فعالیت خود ادامه داد هر چند پرشین بلاگ همواره در سالهای اخیر سرویس دهندهای ساده و کم امکانات محسوب میشد اما در ماههای اخیر امکانات متنوع و منحصر به فردی از جمله نمایش زندهی امار در پنل مدیریت وبلاگ و امکان Like زدن در وبلاگها برای خوانندگان هر وبلاگ فقط خوانندگانی که در پرشین بلاگ عضو باشند را ارائه داده است .پرشین بلاگ از یکی از اولین سرویس هایی هم بود که فضای رایگان برای آپلود عکس رو در اختیار کاربرانش میزاشت.

 

http://persianblog.ir

 


بلاگ اسکای
امکانات جالبی داره ، و میشه گفت جزء پیش کسوت هاست.

 

بلاگ اسکای دومین سرویس دهندهی وبلاگ فارسی زبان است که از فروردین ماه سال ۸۲ ( تنها چند ماه پس ازتاسیس پرشین بلاگ) اغاز به کار کرد و تا به امروز در مقایسه با سایر سرویس دهندههای با سابقهی وبلاگ فارسیزبان با فراز و نشیب کمتری مواجه بوده است.

 

چندی پیش با به روز رسانی خودش، امکاناتی در حد وردپرس و بسیار بالاتر از بلاگر هم اضافه کرد اما نکته مهم سابقه هستهمینطور که گفتم، بلاگاسکای دومین سرویس قدیمی در ایران هست که بیشتر از  7 - 8 ساله در حالارائه سرویس هستاین یعنی اینکه قابل اعتماده.

 

یکی از مهمترین امتیازات بلاگ اسکای، احترام به کاربرای مختلف هستدر وبلاگ مدیران بلاگ اسکای، تمامی سوالاتشما با جواب تایید میشه (چه از ایمیل چه از وبلاگ مدیران)

 

بلاگ اسکای برای حل مشکل فضا هم چاره اندیشی کرده و از عید 89 به تمام کاربرای بلاگ اسکای 300 مگابایتفضای رایگان برای آپلود هر فایلی که دوست داشتید میده که طی چند وقت اخیر حجم    300مگابایت رو به 5 گیگافزایش داده.

 

یه امکان جالبش، آمارگیر حرفهایش هستلازم نیست از هیچ آمارگیری دیگهای استفاده کنید، چون خودش یهآمارگیر حرفهای به شکل داخلی دارهفقط کافیه فعالش کنید.

 

 

 

http://blogsky.com/home.bs

 

بیان )بلاگ دات ای ار(

 

بلاگ دات آی آر  توسط گروه بیان اداره میشه (این گروه چندی پیش مسابقه بینالمللی برنامه نویسی رو برگزار کردهبود و خودش رو در سطح جهان مطرح کرد.) این سرویس وبلاگ بسیار نرم، پرسرعت و البته امن هستاگرچه کهتقریبا جوون هست و عمر زیادی نداره ولی نشون داده که میشه بهش اعتماد کرد.

 

از قابلیت این سرویس میشه به آدرس زیباش اشاره کردکوتاه و دلچسب مثلYOU.blog.ir :

 

همینطور میتونید تبلیغات هارو از وبلاگتون کامل حذف کنیدخیلی انعطاف پذیره و تقریبا هرگوشه وبلاگ رو میتونیدتغییر بدید . فضای رایگان برای آپلود فایل و عکس هم میده و اگه حجمتون تموم شد براحتی میتونید حجم بیشتریخریداری کنید. (حجم اولیه رایگانه و خوب هم هست)

 

معمولا ثبتنام در این سرویس نیازمند داشتن دعوتنامه هست.

 

نصب وبلاگ بر روی دامنه و اضافه نمودن برخی از امکانات به وبلاگ با پرداخت مبلغ مختصری امکان پذیر است که با توجه به امکانات فوق این هزینه بسیار ناچیز خواهد بود .

 

www.blog.ir

 

 

 

رز بلاگ

 

امکاناتش نسبت به بقیه سرویس های وبلاگ دهی بهتراست.
ادم وقتی یه سایت تو رزبلاگ داره،بیشترفکر می کنه یه سایت مستقل داره تا وبلاگ.
تازه یکی از امکاناتش اینه که می تونی عضوگیری کنی و انجمن رایگان واسه سایتت راه بندازی.

 

 

 

www.rozblog.com

 


 پارسی بلاگ
چند وقتی هست که بخش مدیریت رو باز سازی کردن تا ساده تر بشههمچنین قسمت نظراتش با استفاده از ajaxساخته شده.

 

http://parsiblog.com

 


آفتاب لاگ
اختصاص 200 مگابایت فضا جهت ذخیره سازی فایل ها ، امکان نمایش مطالب تنها به برخی از کاربران و امکان انتقالمطالب از سرویس دهندگان دیگر از جمله امکانات این سرویس دهنده است.

 

http://aftablog.com

 


آرپا بلاگ
اگه دوست دارید کنار وبلاگتون یه انجمن هم راه بندازید و امکاناتی مثل ، آپلود تصاویر و نمایش بصورت  slideshow  میخواهید از این سیستم استفاده کنید.

 

http://arpablog.com

 


mg-blog
این سرویس دهنده هم امکاناتی مثل آپلود تصویر ، پادکست و اس ام اس میده.

 

http://mg-blog.com

 


حقوقدان
اگه شما یه حقوقدان هستید و قصد راه اندازی وبلاگ دارید پیشنهاد میکنم از این سرویس استفاده کنید.

 

http://hoqooqdan.com

 


جوان بلاگ
سیستم دنبالک ، فضای نامحدود ، پادکست ، بروزرسانی از طریق موبایل ، انجمن گفتگوی اختصاصی از جمله امکاناتیهست که به کاربراش میده.

 

http://javanblog.com

 


زنده رود
میتونه در دوحالت باز و فشرده وبلاگ ها رو نمایش بده ، دومگابایت فضا هم در اختیارتون میزاره و میتونید ازچرکنویس استفاده کنیدمتنی رو بنویسید و در آینده در وبلاگ قرار بدید (

 

 

http://weblog.zendehrood.com

 

 

 

بلاگ آلفا

 

تازه کارهکمتر از 300 کاربر داره و فعلا 35 قالب استاندارد براش طراحی شده.

 

http://blogalfa.com

 


پارس بلاگ
برای دانش آموزها بد نیست ، همچنین زیر نظر سازمان آموزش و پرورش استان فارس هست.

 

http://parsblog.ir

 


کاسپین بلاگ
قابلیت تنظیم تمامی بخش های وبلاگ ، آپلود فایل ، سیستم نظرخواهی ضد اسپم و از همه مهمتر ، استفاده ازسیستم قدرتمند movable type از مهمترین امکاناتی هست که میتونید استفاده کنید.

 

http://caspianblog.com

 


ریواس بلاگ
20 مگ فضا برای آپلود فایل بهتون میده + قابلیت ساخت آلبوم تصویر هم داره.

 

http://rivasblog.com

 


ایران بلاگ
اولین سیستم وبلاگ ایرانی هست که از تکنولوژی SSL استفاده میکنه ، اما برخلاف گفته خودشون سایت های بزرگیمثل بلاگر هم از این سیستم استفاده میکنن.

 

http://iranblog.com/services

 


پارسی باکس
با استفاده از نرم افزار ارائه شده توسط این سرویس دهنده ، آفلاین بنویسید و آنلاین پست کنید!

 

http://parsibox.com

 


بلاگ تک
اگه نیاز به 50 مگابایت فضا و پادکست دارید این سرویس رو پیشنهاد میکنمهمچنین خیلی ها دوست دارن زیرپستشون نظرات رو نشون بدن شبیه به movabletype یا wordpress  که این سرویس دهنده این امکان رو برایشما مهیا کرده.

 

http://blogtak.com

 


 بلاگ پارس
با استفاده از این سرویس 5 آدرس متفاوت برای وبلاگتون خواهید داشت.

 

http://blogpars.com

 

 

 

 cast

 

اولین سرویس دهنده پادکست ایرانی هست که 2 آدرس متفاوت برای هر وبلاگ اختصاص داده.

 

http://cast.ir

 


انزلیچی
امکاناتی چون اختصاص فضا جهت آپلود عکس و ایجاد آلبوم تصویر دارههم این سایت و هم سایت انزلی بلاگ هردومدعی هستن اولین سیستم وبلاگ در شهر انزلی هستند!

 

http://anzalichi.com

 


انزلی بلاگ
20 مگابایت فضای رایگان به کاربرای خود میدهاین سایت مثل انزلیچی مدعی اولین سیستم وبلاگ در شهر انزلیاست!

 

http://anzaliblog.com

 


آریانا بلاگ
امکان ساخت آلبوم عکس و ارسال پیام خصوصی برای اعضا از امکانات این سرویس دهنده هست.

 

http://aryanablog.com

 


وطن بلاگ
این سرویس دهنده امکاناتی همچون سیستم دنبالک ، فضا جهت آپلود فایل ، پادکست و امکان بروزرسانی از طریقموبایل را دارد.

 

http://vatanblog.com

 


sup
مجهز به ابزار های متنوع قرار دادن فایل های صوتی و تصویری در وبلاگ از جمله MP3 Player وGoogle/Youtube Video Player برای ایجاد ویدئو بلاگ هاهمچنین فضا جهت آپلود تصاویر و ایجاد فتوبلاگ واختصاص 2 آدرس متفاوت برای وبلاگ.

 

http://sup.ir

 

 

 

ققنوس من

 

اختصاص 5 مگابایت فضا با پهنای باند نامحدود و ارائه دهنده 2 گیگابایت فضا جهت ذخیره سازی ایمیل های شما!

 

 

 

http://myfonix.com

 


بلاگ ساز
سرویس دهنده ای که ادعا میکند برای اولین بار در ایران 100 مگابایت فضا جهت ذخیره سازی فایل های شما ارائهمیکندهمچنین طبق متن نوشته شده در سایت ، در کمتر از 4 ساعت پاسخگوی سوالات شما هستند!

 

http://blogsaz.com

 

نی لاگ
امکان آپلود عکس و فایل ، انتقال پست ها و مطالب از دیگر سرویس دهندگان وبلاگ ، امکاناتی است که این سرویسدهنده به کاربران خود ارائه میکند.

 

http://neylog.com

 

 

 

امیدوارم که از این مقاله خوشتون اومده باشه و براتون کاربردی باشه .خوشحال میشم اگر سرویس دیگه ای رو میشناسید که من عنوان نکرده بودم رو معرفی کنید.

 

 

 

اشتراک

linkedin telegram GooglePlus facebook twitter

  • نغمه محمدنیا

نظرات  (۱)

عالی و کاربردی👌
پاسخ:
ممنون از شما بابت نظردهی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی